Kupující nemá právo od kupní smlouvy odstoupit v případech uvedených v ust. § 1837 OZ, zejména pak, nikoliv však výlučně, v případě dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla ujednána v době uzavření smlouvy s tím, že dodání je možné uskutečnit až po uplynutí třiceti dnů a jejichž skutečná hodnota závisí na výchylkách trhu nezávislých na vůli podnikatele.
Kupující-spotřebitel může od kupní smlouvy odstoupit za níže uvedených podmínek. Rozhodne-li se kupující-spotřebitel pro odstoupení ve stanovené lhůtě, a dodrží níže uvedené podmínky, bude mu vrácena kupní cena a náklady na nejlevnější nabízený způsob dopravy (dodání) zboží od prodávajícího ke kupujícímu-spotřebiteli.
V souladu s § 1820 odst. 1 písm. j) a § 1832 odst. 3 OZ nese kupující-spotřebitel při odstoupení od kupní smlouvy náklady spojené s navrácením zboží. Toto právo neslouží jako způsob řešení reklamace zboží.
Podmínky:
Z odstoupení od kupní smlouvy podle bodu 2. výše musí být zjevné, kdo jej činí a jakého zboží se týká. Za tímto účelem musí odstoupení od kupní smlouvy obsahovat zejména číslo objednávky. Týká-li se odstoupení od kupní smlouvy jen části objednávky, uvede kupující-spotřebitel rozsah zboží, pro který od kupní smlouvy odstupuje.
Za splnění výše uvedených podmínek bude kupujícímu-spotřebiteli vrácena jím uhrazená kupní cena zboží a náklady na nejlevnější nabízený způsob dopravy (dodání) zboží, a to stejným způsobem, jakým byla uhrazena kupujícím-spotřebitelem, nebo dle dohody složenkou nebo převodem na účet kupujícího-spotřebitele, a to do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy. Prodávající však není povinen kupujícímu-spotřebiteli vrátit jím uhrazenou kupní cenu zboží a náklady na nejlevnější nabízený způsob dopravy (dodání) zboží dříve, než obdrží zboží, nebo než mu kupující-spotřebitel prokáže, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.
V případě snížení hodnoty zboží z důvodu na straně kupujícího podle bodu 6. výše, je prodávající oprávněn započíst odpovídající sníženou hodnotu oproti své povinnost vrátit kupujícímu uhrazenou kupní cenu. O tomto kroku prodávající kupujícího-spotřebitele vyrozumí.
Právo kupujícího-spotřebitele odstoupit od kupní smlouvy zaniká, pokud jej Kupující neuplatní ve lhůtě a způsobem stanoveným v předchozích odstavcích tohoto článku VOP. Bude-li se kupující-spotřebitel domáhat odstoupení od kupní smlouvy po uplynutí lhůty k odstoupení od kupní smlouvy, upozorní prodávající kupujícího-spotřebitele na skutečnost, že takové odstoupení od kupní smlouvy není účinné. Pokud kupující-spotřebitel zašle prodávajícímu zpět zboží po uplynutí lhůty k odstoupení od kupní smlouvy ve snaze odstoupit od kupní smlouvy, informuje prodávající kupujícího-spotřebitele, že k odstoupení od kupní smlouvy nedošlo a na náklady kupujícího-spotřebitele zašle prodávající zboží zpět na adresu uvedenou v objednávce.
Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy uzavřené s kupujícím v případě zjevného pochybení v uvedení ceny zboží (tj. ceny zjevně jiné, než je cena pro tento typ/druh zboží obvyklá), pokud nebude u daného zboží zcela jasně uvedeno, že se jedná o „mimořádnou slevu" nebo „akci" nebo jiné označení obdobného významu.
Za zjevnou chybu v ceně zboží je považováno zejména chybné uvedení desetinné čárky v ceně zboží, chybné vynechání číslice nebo naopak uvedení číslice navíc v ceně zboží, zjevně nízká cena zboží způsobená lidským či technickým faktorem (např. o 70 % nižší cena, než je pro tento druhy a typ zboží obvyklé) a jiné zjevné chyby v psaní, kalkulacích či tisku. V případě, že tato situace nastane, prodávající neprodleně kontaktuje kupujícího za účelem dohody o dalším postupu. V případě, že kupující zaplatil již část nebo celou kupní cenu, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet v nejkratším možném termínu.
Prodávající je dále oprávněn od kupní smlouvy bez dalšího odstoupit v případě, že vyjde najevo, že kupující nedovršil věk 18 let (příp. neprokáže dovršení věku způsobem uvedeným výše např. občanským průkazem), a to od uzavření smlouvy do okamžiku předání balíku obsahujícího zboží, čímž by jinak došlo k porušení podmínek stanovených těmito VOP, ujednáními kupní smlouvy a platnými právními předpisy.
Kupující si zboží podle možnosti prohlédne co nejdříve po jeho převzetí a přesvědčí se o jeho vlastnostech a množství. Není-li kupující spotřebitelem, a je zjištěno poškození, vyhotoví se záznam o poškození zboží a prodávající je povinen poskytnout přiměřenou slevu nebo dodat nové zboží. Pozdější reklamace mechanického poškození zboží již není možné uznat.
Kupující je před prvním použitím zboží povinen si důkladně přečíst návod k použití zboží a případné záruční podmínky a následně se těmito informacemi důsledně řídit.
Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí zboží kupujícím. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou věci není opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním.
Má-li věc vadu, má kupující-spotřebitel tato práva, a to v pořadí zde uvedeném:
Reklamace zboží se v případě kupujícího-spotřebitele řídí příslušnými ustanoveními OZ a zákonem o ochraně spotřebitele.
Pro kupující, kteří nejsou spotřebiteli, se uplatní práva vyplývající ze záruky za jakost dle § 2113 a násl. OZ.
Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím písemně nedohodne jinak. Po marném uplynutí této lhůty může kupující-spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu. Prodávající je povinen kupujícímu-spotřebiteli vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje a kontaktní údaje spotřebitele pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Prodávající je dále povinen vydat spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Práva z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého věc byla koupena. Je-li však v záručním listě uveden jiný podnikatel určený k zajištění nápravy, který je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující své právo u něj.
V případě vady věci může kupující zaslat e-mail na reklamační oddělení prodávajícího na následující e-mailové adrese: info@bartida.eu. Pro podrobnější informace se kupující může obrátit přímo na zákaznické centrum prodávajícího na tel. č. +420 257 220 044. Kupující je povinen oznámit prodávajícímu vadu zboží bez zbytečného odkladu poté, co se projeví.
Kupující má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady. V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady zboží má kupující-spotřebitel také právo na úhradu nákladů nezbytně vynaložených k tomuto odstoupení.
Reklamace zboží se v případě kupujícího-spotřebitele řídí příslušnými ustanoveními OZ a zákonem o ochraně spotřebitele.
Hledat: ""